Wypożyczalnia samochodów zadrapania lub wgniecenia. Powinieneś naprawiać?

>

Wypożyczony samochód zadrapany na parkingu

Jeśli wynająłeś samochód i przed oddaniem go z powrotem zauważyłeś zadrapanie lub wgniecenie, którego nie było, gdy odbierałeś samochód, możesz zapłacić wysoki rachunek. Być może nie uszkodziłeś świadomie samochodu, a może nawet w ogóle nie byłeś przy tym obecny. Wszyscy wiemy, że parkingi mogą być niebezpiecznymi miejscami dla Twojego samochodu, ponieważ przestrzenie między otwieranymi drzwiami są coraz mniejsze Złapanie wgniecenia na parkingu jest zbyt znane, a wypożyczane samochody nie różnią się od siebie.
Wynika z tego jednak, że koszty naprawy będą ponoszone albo przez wypożyczalnię aut w przypadku zwrotu uszkodzonego samochodu, albo przez zleceniem jego naprawy przed powrotem. Dobrą wiadomością jest to, że wiele drobnych wgnieceń i zarysowań można naprawić za pomocą inteligentnych napraw mobilnych (tzw. bezlakierowe usuwanie wgnieceń). Drobne wgniecenia nadwozia można często usunąć bez konieczności lakierowania (natryskiwania) panelu i jest to bardzo opłacalny sposób naprawy uszkodzeń. Jeśli jednak lakier jest uszkodzony i wymaga malowania (sprayu), to prawdopodobnie będzie kosztować dużo i mało prawdopodobne, że będzie to coś, co chcesz zorganizować, gdy masz samochód na wynajem.

>

Czy należy naprawić zadrapanie lub wgniecenie na wypożyczonym samochodzie?

Jeśli uważasz, lub wiesz, że uszkodziłeś wynajmowany samochód, możesz rozważyć jego naprawę przed powrotem. W zależności od kraju, w którym wynajęto samochód, może to zależeć od tego, jak prosta może to być sytuacja, a każda bariera językowa może stanowić problem. Należy również mieć świadomość, że naprawa i tak może zostać uznana przez wypożyczalnię za niedopuszczalną, podobnie jak w przypadku stłuczki wypożyczonym samochodem. Jeśli uszkodzenie zostanie naprawione, należy zachować wszelkie faktury/dokumentację, jeśli zajdzie potrzeba odniesienia się do nich w przyszłości.

>

Co zrobić, jeśli nie spowodowałem szkody?

Niestety, prawdopodobnie jest to przypadek "twojego słowa przeciwko ich", a jeśli szkoda nie jest wymieniona w protokole o stanie wypożyczalni podpisanym przy odbiorze samochodu, agent wypożyczalni zakłada, że szkoda została przez ciebie spowodowana. Podkreśla to, jak ważne jest sprawdzenie samochodu (bardzo zalecamy robienie zdjęć samochodu pod każdym kątem w dniu przyjazdu do Państwa ewidencji) i zgłoszenie wszelkich uszkodzeń nie zaznaczonych w protokole stanu wypożyczalni od agenta przy odbiorze. Jeśli zauważycie Państwo uszkodzenia nie odnotowane, przed wyjazdem należy wrócić do wypożyczalni aut i poinformować o konieczności aktualizacji i podpisania protokołu.

>

Wytyczne dotyczące uczciwego zużycia samochodu w wypożyczalni

W przeciwieństwie do leasingu, czyli umów wynajmu samochodów na dłuższy okres, wytyczne leasingodawcy dotyczące godziwego zużycia nie mają zastosowania do wynajmu krótkoterminowego. W przypadku leasingu długoterminowego, często trwającego od 2 do 4 lat, uzasadnione jest założenie, że "godziwe zużycie" w tym okresie posiada wytyczne zapewniające, że dozwolone są drobne szkody, jednak tak jest w przypadku wynajmu samochodów. Podobnie jak w przypadku wynajmu krótkoterminowego, agent wynajmu będzie oczekiwał zwrotu samochodu w takim samym stanie kosmetycznym, w jakim został on odebrany, a wszelkie szkody będą podlegały opłacie.

Wgniecenie i zarysowanie wypożyczonego samochodu

Platinum Rent

Szczecin Oddział

Godziny pracy

  • poniedziałek - piątek: 8:00-18:00
  • sobota: 9:00-14:00
  • niedziela/święta: nieczynne
TOP Call Now ButtonZADZWOŃ TERAZ